In dit interview met Martin Bills, directeur brouwerijactiviteiten bij Pelican Brewing, deelt Martin de uitdagingen waarmee groeiende brouwerijen worden geconfronteerd, obstakels die moeten worden overwonnen en wijsheid die het waard is om in gedachten te houden.
Hoe is Pelican begonnen?
Pelikaan brouwen begon met een visie van onze oprichters om een brouwerij te starten in de kustplaats Pacific City. Ze begonnen met een droom en reisden naar een van de eerste ambachtelijke brouwerijconferenties in Portland, Oregon. Onze brouwmeester, Darron Welch, ontmoette Mary Jones en Jeff Schons voor het eerst op de brouwerijshow. Darron begon hier in Pacific City te brouwen met zelfgemaakte potten, omdat ze allemaal een plan smeedden om een restaurant en brouwerij te bouwen. Er zijn talloze geweldige verhalen langs het pad naar hoe we in 2022 zijn aangekomen. Het volstaat om te zeggen [that] we zijn er allemaal trots op deel uit te maken van die evolutie, en dat Pelican een van de meest gedecoreerde ambachtelijke brouwerijen in de Verenigde Staten is.
Wat maakt Pelican Brewing tot een van de leiders op de markt voor ambachtelijk bier?
Niet-aflatende inzet voor kwaliteit. Het begint met drive, kwaliteit, innovatie en naamsbekendheid. Drijfveer. Het merk begrijpen en ontwikkelen. Uitzoeken wat consumenten nodig hebben van dat merk en hoe die behoeften in de loop van de tijd veranderen. Het is meer dan een foto of kunstwerk op een blikje. Het is de kustervaring. We leren altijd bij in al onze faciliteiten. We leren van grotere ambachtelijke partners. We bellen mensen op als we details niet begrijpen. Soms beginnen ontdekkingen met teruggaan naar de basis. Vaak zijn mensen bereid om te helpen omdat we allemaal dezelfde dingen opnieuw leren die we al wisten. We hebben een onvermoeibare inzet voor innovatie en klantenservice. Onze groothandelspartners zeggen dat we de gouden standaard zijn voor klantenservice, wat betekent dat zaken als coöperatief voorraadbeheer een standaardworkflow is. We proberen grote oren te hebben. We moeten continu horen wat consumenten, retailers en groothandels zeggen.
Met welke uitdagingen ziet u de ambachtelijke brouwerij-industrie op dit moment, en wat doet u om die uitdagingen te overwinnen?
Het is een hele nieuwe wereld daarbuiten. De belangrijkste factoren die het bedrijfsleven op dit moment stimuleren, zijn tekorten aan arbeidskrachten, grondstofinflatie en transportkosten. Dingen als lijm, inkt, dozen, tweederangs items waar we niet aan denken, zorgen voor druk op de kosten. Arbeidstekorten zorgen ook voor deze kostendruk. Grondstoffen stijgen over de hele linie en consumenten hebben minder geld op zak. Wat zullen consumenten over een maand, zes maanden of twee jaar beschouwen als discretionaire uitgaven? Onze kosten zijn gestegen en we moeten nog steeds verantwoord ondernemen. Over alles moet worden onderhandeld en iedereen in de keten (consumenten tot werknemers) heeft tijd nodig om de nieuwe realiteit te begrijpen. Een eenvoudig voorbeeld is aluminium. In de bierindustrie zagen we in 2022 allemaal een prijsverandering van minimaal $ 0,02 tot $ 0,03 per blikje. Meer, in sommige gevallen. Dat rolt snel op tot $ 0,72 per geval. Dat moet tot uiting komen in onze kostprijsberekening, planning en onze besluitvorming voor de komende jaren.
Wat is er nieuw en spannend aan Pelican Brewing?
We hebben binnenkort een aantal geweldige nieuwe merken. We evolueren voortdurend onze verkoop- en marketingstrategie. Het is spannend om te zien wat we kunnen doen om positieve consumentenervaringen te creëren. Gegevens omzetten in bruikbare items is iets waar we constant naar streven. We zijn altijd bezig met nieuwe producten en zoeken naar witruimte waar consumenten op dit moment nog niet kopen. En al die tijd … trouw blijven aan onszelf en ons merk.
Hoe zit het met de nieuwe faciliteit in Siletz Bay?
Dat is een geweldig nieuw voorbeeld van visie van onze oprichters Jeff en Mary. Hun favoriete ding is ontwikkeling. Ze kijken naar een stuk grond in een groen veld en zien ontelbare mogelijkheden. Lincoln City zelf was klaar voor een spannend nieuw project. Ze zijn buitengewone partners geweest om dit voor elkaar te krijgen. Onze oprichters werkten onvermoeibaar aan de ervaring voor de faciliteit en hoe het merk zal worden weerspiegeld in het voltooide project. We zijn erg enthousiast over de groei en de mogelijkheid om meer mensen blij te maken.
Hoe heeft uw productie geprofiteerd van het werken met G&D Chillers?
Glycol-koelapparatuur is van fundamenteel belang voor brouwerijactiviteiten. Veel mensen missen het belang. We houden het liever goed in de gaten. Glycolkoeling is de troef die we allemaal constant op de achtergrond nodig hebben om ervoor te zorgen dat alles wat we intern doen correct werkt. Koelen is een essentieel onderdeel van het bierbereidingsproces. Van het maken van wort tot het beheersen van de fermentatie en het hebben van reserve koelcapaciteit voor het crashen van tanks. Controle bij elke stap vereist de juiste uitrusting. Het is cruciaal. Ik denk dat velen van ons [in the brewing industry] ervaring hebben in een faciliteit die constant werd uitgehongerd voor koelcapaciteit. Problemen zijn voorspelbaar als u geen betrouwbare koelmachine heeft. En we voelen ons gelukkig dat onze G&D-apparatuur onze brouwbetrouwbaarheid en bruikbaarheid heeft geboden. Ik heb geluk dat we die activa niet elke dag als het primaire probleem hoeven te beschouwen
Welke productietips heb je voor nieuwe startende brouwerijen?
Zorg er eerst voor dat u luistert naar mensen die bekend zijn met het bedrijf. Zorg ervoor dat je oren werken en negeer harde woorden niet. Maak wat bier. Breng het naar een professional (indien nodig op een thuisbrouwsysteem). Luister goed naar wat ze zeggen en wat ze niet zeggen. Vragen ze om een tweede pint? Zorg ervoor dat u weet wat er nodig is om een solide kapitaalbasis op te bouwen. Ik heb mensen geraadpleegd die brewpubs willen bouwen. Het is gemakkelijk om te denken dat alles wat nodig is, een brouwhuis is en wat fermentoren, en een beetje gehuurde ruimte. Belangrijke items zoals koelapparatuur zijn een bijzaak. Staat onze geplande brouwerij op een locatie waar mensen samen willen komen? Heb ik de vasthoudendheid om dit soort zaken aan te drijven? Heb ik de nederigheid om dit te doen? Wil ik mijn laarzen aantrekken en bij de blikvuller gaan staan als iemand zich ziek meldt? Je moet wat nederigheid hebben, en wat durf. Goed bier maken kan iedereen leren. Kun je tientallen jaren streven om je bier beter te maken?
Ik ben echt dol op brouwerijproductie. Elke dag krijg ik moeilijke vragen, en elke dag stel ik mezelf moeilijke vragen. Soms ben ik geobsedeerd door schijnbaar onoplosbare problemen. Kunnen we ons bier beter houdbaar maken zonder compromissen? Zijn deze smaken relevant voor de consument? Deze ideeën vereisen de vraag “wat weet ik niet over bier?” Het vereist dat je je bier voorlegt aan mensen die goed bier kennen en niet uitdagend worden als ze je de waarheid vertellen. Dat is een deel van de weg naar succes. Alles stap voor stap aanpakken. Beheers wat u kunt controleren. We hadden onlangs een aantal kleinere brouwers binnen voor een samenwerkingsproject. En ze dachten: “We zouden zoveel meer kunnen doen als we alle apparatuur hadden die je hebt.” Vaak vertellen de koude feiten een ander verhaal. Ieder van ons moet de wandeling lopen om diep te weten wat er nodig is om naar het volgende niveau te komen. Ieder van ons moet de problemen volledig begrijpen en echt geweldige processen creëren om ze op te lossen. Dit zijn de te betalen contributie. Doe alle kleine dingen die u kunt controleren en kies vervolgens de verbeteringen één voor