Het bedrijf heeft al een slot verworven om de zuigelingenvoeding voor geiten te produceren met het lokale Chinese bedrijf Heilongjiang Ubeite Dairy Group (HUG). Het zal echter nog moeten wachten tot het product is goedgekeurd door de Chinese toezichthouder State Administration of Market Regulation (SAMR) onder de nieuwe GB-normen.
Het nieuwe product is naar verluidt exclusief ontworpen voor Chinese zuigelingen en is gemaakt van licht verteerbare A2-geitenmelkeiwit en functionele ingrediënten zoals sn2-palmitaat (O2O), lactoferrine en prebiotica.
Het zal naar verwachting worden gelanceerd in de tweede helft van FY23 als het wordt goedgekeurd door de SAMR.
Op dit moment verkoopt het bedrijf Engelstalige producten via grensoverschrijdende e-commerce en offline-naar-online moeder- en babywinkels.
Zodra het Chinese labelproduct is goedgekeurd, zal het bedrijf toegang krijgen tot de algemene handelskanalen, waaronder fysieke supermarkten, moeder- en babywinkels en e-commercewinkels – die ongeveer 80 procent van de $ 40 miljard aan baby’s vertegenwoordigen. formulemarkt in China.
Reageren op vragen van NutraIngrediënten-Azië, het bedrijf wees erop dat China de grootste consument van geitenmelkproducten is.
“China is ‘s werelds grootste consument van formules op basis van geitenmelk. Onze geitenmelk zal afkomstig zijn van boeren in een gebied in China, bekend als het Alpengebied, dat bekend staat om het produceren van geitenmelk van hoge kwaliteit,”Vivian Zurlo, Chief Marketing, Innovation, People & Culture Officer – Global Markets, zei.
Het bedrijf benadrukte ook dat Chinese ouders op zoek waren naar premium ingrediënten en dat het ultra-premium segment de marktgroei heeft gestimuleerd ondanks een dalend geboortecijfer.